به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، مهدی رحیمی راد اظهار کرد: بخشی از مراجعات متقاضیان مسکن به دو ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم، در خصوص فرآیند و روند پیشرفت فیزیکی پروژه ها، گلایه و شکایت از کندی و عدم ارسال گزارش پیشرفت از سوی پیمانکاران، نحوه گزارش دهی، زمان شروع و پایان پروژه ها و موارد از این دست است.
وی افزود: با توجه به ازدحام و مراجعه بیش از حد متقاضیان به ساختمان های راه و شهرسازی و تعدد وظایف کارکنان در حوزه های مختلف، در مواردی نارضایتی بخشی از متقاضیان را در پی داشته است.
رحیمی تصریح کرد: بر این اساس برون سپاری خدمات با هدف احترام به حقوق مراجعین و تکریم آن ها، در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
وی توضیح داد: فرآیند تشکیل پرونده واگذاری های انفرادی و جوانی جمعیت طی ماه های گذشته برون سپاری شد و در تمام نقاط شهر، با دفاتر پیشخوان و اسناد رسمی قرارداد همکاری امضا شد.
رحیمی در خصوص آخرین اقدام اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: بخشی از مراجعین به اداره کل، متقاضیان مسکن تخصیص پروژه شده هستند که در خصوص پروژه خود سوال، ابهام، شکایت و یا پیشنهاد دارند که با امضای تفاهم نامه و عقد قرارداد با یک شرکت توانمند، این امر برون سپاری شده است.
وی تصریح کرد: با توجه به برون سپاری خدمات مربوط به متقاضیان تخصیص پروژه شده و تفویض آن، این گروه از افراد نیاز به مراجعه به اداره کل و ملاقات با مدیرکل ندارند و به این ترتیب با کاهش مراجعین به اداره کل، زمان ملاقات مردمی صرفا به روز چهارشنبه از ساعت ۷ الی ۹ صبح تغییر می یابد.
رحیمی در خصوص موضوع قرارداد کارگزار با این اداره کل توضیح داد: شرکت مهندسین مشاور ره آزرم بینالملل به عنوان کارگزار اداره کل راه و شهرسازی استان قم متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژهها و مطابق برنامه زمانبندی، اقدام به فراهم آوردن شرایط انتخاب واحد برای متقاضیان مینماید و تمامی مراحل انتخاب واحد، تقسیط تسهیلات، انعقاد قرارداد، تحویل واحد و تعیین هیات مدیره مجتمع مسکونی متقاضیان را بر عهده دارد.
وی افزود: متقاضیانی که تخصیص پروژه شدهاند، درصورت نیاز به مراجعه حضوری و دریافت اطلاعات پروژهها میتوانند از روز یکشنبه نهم دیماه همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۴ به دفتر کارگزاری واقع در بلوار امین، کوچه ۸ روبروی کلانتری ۱۵ مراجعه نمایند.
به گفته رحیمی، متقاضیان می توانند کانال ارتباطی این کارگزار را در بستر پیام رسان ایتا به نشانی https://eitaa.com/kargozarmaskan دنبال نمایند و ضمن ارتباط با ادمین یا تماس با شماره تلفن ۰۲۵۳۲۶۱۶۷۴۷ بدون نیاز به مراجعه حضوری، پاسخ سوالات یا ابهامات خود را دریافت کنند.
رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: زمان دیدار مردمی و عمومی مدیرکل از ابتدای دی ماه صرفا به روز چهارشنبه موکول می شود و مراجعین می توانند بی واسطه و بدون قرار قبلی مسائل خود را با مدیرکل در میان بگذارند.
رحیمی در خصوص موضوعات مطروحه در جلسه دیدار مردمی با مدیرکل توضیح داد: مواردی مانند مهلت برای واریز آورده و یک قسط عقب افتاده نیاز به ملاقات ندارد اما متقاضیان آگاهی داشته باشند که واریز منظم و حتی زودتر و بیشتر از مبالغ و زمان اعلامی، اولویت انتخاب واحد افراد و زودتر خانه دار شدن را به دنبال دارد.
وی افزود: با توجه به ارسال پیامک به متقاضیان نهضت ملی مسکن تا تاریخ ۲۷ آذرماه ۱۴۰۰ و متقاضیان جوانی جمعیت تا تاریخ ۲۰ دیماه ۱۴۰۲، متقاضیان تایید اولیه، تایید مدیر، تایید نهایی بعد از این تاریخ نیاز به دیدار مردمی ندارند و طبق روال و تاریخ ثبت نام برای آن ها به مرور پیامک برای ادامه فرآیند کار ارسال می شود.
وی توضیح داد: تخصیص افراد، در سایت های موجود و دارای ظرفیت انجام می شود و به صورت انتخابی از سوی متقاضی نخواهد بود و حتی بعد از ارسال پیامکِ تشکیل پرونده، قابلیت جابجایی با سایت های دیگر ندارد.
رحیمی گفت: متقاضیانی که به دلایل فرم ج قرمز و یا عدم بارگذاری مدارک و نقص در بارگذاری رد درخواست شده اند به ترتیب به معاونت املاک و حقوقی و معاونت مسکن و ساختمان واقع در بلوار تعاون، ساختمان مسکن اداره کل راه و شهرسازی مراجعه نمایند و نیاز به حضور در برنامه دیدار مردمی ندارند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به زمان بر بودن فرآیند واگذاری زمین در طرح انفرادی و جوانی جمعیت، متقاضیانی که پیامک دریافت کرده اند و واریز قسط اول و مراجعه به دفترخانه رسمی و تحویل چک ها و سفته را انجام داده اند نیاز به مراجعه به اداره کل و دیدار مردمی ندارند و بعد از آماده شدن قرارداد به این افراد اطلاع رسانی خواهد شد.